В рамках 82-го концерного сезону Миколаївської обласної філармонії у Домі культури будівельників 26 січня 2019 р. пройшов концерт камерного оркестру “ARS-NOVA”, присвячений дню народження Моцарта. Були виконані твори:
- Дивертисмент для струнного квартету B-dur, KV137 (125b) в 3-х ч.;
- 2. Концерт для скрипки з оркестром №5 A-dur, KV219 в 3-х ч.; Соліст – лауреат міжнародних конкурсів Микита Віхорев;
- Речитатив і перша арія Цариці ночі з опери “Чарівна флейта”. Солістка – лауреат Міжнародного конкурсу “Мистецтво 21-го сторіччя” Юлія Риссак-Ткаченко (сопрано).
- П’ять контрдансів для оркестру, KV609.
- Мотет “Exsultate, jubilate” для сопрано і оркестру, KV165 (158a):
- Aria I (Allegro): “Exsultate, jubilate”;
- Recitativo: “Fulget amica dies”;
- Aria II (Andante): “Tu virginum corona”;
- Aria III (Alegro): “Alleluja”.
Диригент – заслужена артистка України Оксана Мадараш (м. Київ). Ведуча концерту – заслужений діяч мистецтв України, музикознавець Тамара Півень.
Щодо самого концерту, то можна в цілому сказати, що миколаївці зголодніли за Моцартом і чудовим диригентом Оксаною Мадараш – зал філармонії був переповнений. Але це лише показник інтересу публіки до Моцарта, диригента і нашого неперевершеного оркестру «ARS NOVA». Зазвичай Тамара Півень, яка змістовно, цікаво і чудово провела цій концерт, завжди інтелігентно нагадує про те, що паузи між частинами музичних творів є продовженням музики і не треба її руйнувати аплодисментами. Мені після таких концертів, рятуючи репутацію нашого міста, доводилося не раз вичищати такі «аплодисменти», бо сайт дивиться весь світ. А тут публіка завмерла від неймовірно вишуканого, легкого, сонячного звучання музики Моцарта і не змогла втриматися лише наприкінці, після чудового співу Юлії Риссак-Ткаченко. Це свідчить про те, що зібралася достатньо культурна публіка в музичному сенсі. І це не може не радувати. Послухайте і подивиться відео, хоча зрозуміло кожному, хто розуміється на класичній музиці, що її краще слухати в залі. Бо відео і звукозапис не може передати ту благоговійну тишу у паузах між частинами творів, яка була на цьому концерті. Я не даремно вище надав цитату з трагедії О. Пушкіна «Моцарт і Сальєрі», бо там є відповідь Моцарта на цю заздрісну фразу Сальєрі: «Чи справді? може, й так. Та божество моє вже зголодніло». Отже схоже на те, що під час сучасної світової війни правди і брехні, ми, дійсно зголодніли за чистою, дитячою правдою, яку нам залишив Моцарт, як божественну сповідь, що очищає людські душі від фальші, тобто брехні…